tropisch regenwoud ?!? - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu tropisch regenwoud ?!? - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu

tropisch regenwoud ?!?

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Aloha, het is 5.28 en ik ben klaarwakker.... Dus dan schrijf je een verslag!
Vanuit mijn bed luister ik naar de zee en de vele vroege vogeltjes die hun lied alvast inzetten. Best wel ontspannen eigenlijk.

Gister zijn we het eiland gaan verkennen en wat een verschillen kom je tegen. Wij zitten aan de Kona zijde en hier is het overwegend zonnig en droog. Omdat je niet door het midden van het eiland mag oversteken ( dan is de auto namelijk niet meer verzekerd) zijn we via de noordzijde naar de oost zijde gereden ( de Hilo zijde).
Je begint met wat droge zwarte vlaktes van vulkanisch steen met hier en daar een boompje. Aan de kust zie je hier en daar een kleine groene oase en een prachtige rotsachtige kustlijn. Toen we dit voorbij waren viel de (voor ons) eerste regendruppel. Alles is ook in ene groen in heel veel verschillende tinten. Nog een stuk verder kom je in een stuk tropisch regenwoud....... Hoge mooie bomen, bamboe, kleurrijke bloemen en prachtige watervallen.
Wij zijn de Akaka waterval gaan bekijken. Wat een bulderend geluid geeft dat, bijna kippenvel!
We hebben hier ook prachtige foto's gemaakt met de camera. Heb nu dus geen foto's om te delen in het verslag.
Weer verder gereden en even de stad Hilo ingegaan. Hilo is de hoofdstad van The big island, maar heeft de omvang van voorhout. Hier lekker geluncht en daarna plan de campagne gemaakt voor de terugreis.
Terug naar de Kona kant waar het warm en droog is!!!!
We zagen een bordje met public shore staan en die hebben we maar gevolgd. Resultaat een prachtig strand met azuurblauwe zee en rotsen aan de zijkant waar de golven op breken!!!!
Net als in de film zeg maar.
Gelukkig bikini's al aan, dus hup de zee in.

S'avonds in zwaar vermoeid in het hotel aangekomen. Douchen, bed in, wakker worden en verslag schrijven. Vandaag gaan we wen heerlijk strandje opzoeken aan de zuid zijde, maar eerst even wachten op Naomi die nog heerlijk ligt te slapen.

Liefs

• 07 Juli 2012 - 17:05

Isabel En Robertine:

aloha, lilo en stich.
    hoe is het in Hawaii?
    ik heb net een verslag gelezen en ik ben echt heel jaloers op jullie. in Nederland is het warm met regen en onweer en bij jullie is het tropisch weer. en ik ben nu nog meer jaloers haha.

-xxx- ies en robje.

• 07 Juli 2012 - 20:15

Craig:

Klinkt goed Marina, nog veel meer dagjes avontuur voor jullie! Hoe zeg je fijn weekend en veel plezier in Hawaiianse? Gr Craig & Milly.

• 08 Juli 2012 - 17:35

Tante Ot:

Hallo Marina en Naomi, wat leuk om jullie reis te volgen .
    Wat zullen jullie samen genieten van alles wat jullie samen zien.
    Wij wensen je nog heel veel geluk toe samen , tot horens liefs tante Ot

• 09 Juli 2012 - 10:45

Isabel En Cindy:

aloh dames nou ik heb jullie verslag gelezen ik ben wel jaloers maar toch kan het hier niet missen en leuk al die dingen die jullie doen om om ons te laten weten en zien hoe het er daar uit ziet ik wens jullie nog een hele lueuke vakantie toe!

xxx ies en cindy