polynesian cultural center - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu polynesian cultural center - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu

polynesian cultural center

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

14 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!!!
Gister zijn we de hele dag naar het polynesian cultural center geweest. Dat is een park waarin je de verschillende culturen van de eilanden uit polynesië kan ervaren. Bijna alle inkomsten gaan naar de universiteit waardoor jongeren van de polynesische eilanden voor weinig kunnen studeren en vervolgens een goed beroep kunnen krijgen.
Onze gids van de dag was Vaimiti uit Tahiti ( geen grapje).
We hebben geleerd dat wij vrouwen het beste naar Samoa kunnen verhuizen. Daar doen de mannen zo goed als alles!!! Ze koken, maken schoon, doen de voorbereidingen..... Alles dus. De vrouwen weven en zorgen voor de kinderen. Ze worden ook wel de happy people genoemd, want als de vrouw lacht is everybody happy.
Daarna naar Tonga, fuiji, Tahiti, Aotearoa (nieuw zeeland) en Hawaii! Erg leuk om alle oorspronkelijke gewoontes te zien en alle dansen.
We hebben daar een Luau bijgewoond. Bij binnenkomst kregen we een Lei om onze nek gehangen en konden daarna vanaf onze tafel genieten van een mooie hula show. Uiteindelijk werd het gegrilde varkentje bovengehaald uit een grond oven en kon het dineren beginnen.
Als afsluiting kregen we een dansshow van 1,5 uur Ha genoemd (Breath of life) waarin het leven werd uitgebeeld met traditionele dansen. Het was echt adembenemend!!!!
Om 11 uur thuis en gelijk ons bedje in.
Dankzij de busrit van gister weten we nu eindelijk waar alle grote winkels zitten. Vandaag maar gelijk even geshopt en aardig wat leuke dingetjes gevonden. Voor de verandering maar schoenen gekocht ( had ik er nog niet zoveel van ;-)).
Lekker geluncht bij het hardrock café en nu zijn we weer terug in het hotel om lekker te ontspannen.
Voor het diner een grote bak yoghurt gekocht, want we hebben geen zin meer om nog uit het hotel te gaan.
Het weer is hier nog steeds goed. Wij zitten weer aan de zonnige kant dus temperaturen van rond de 28 graden.
Toch zijn we nog niet extreem gebruind. We zijn veel te druk met dingen doen!
Morgen wel weer lekker dagje strand waarschijnlijk.

Heel veel liefs

• 15 Juli 2012 - 14:42

Angelique:

Hee lieve meiden, wat klinkt dat goed allemaal. Erg leuk om jullie verhalen te lezen en een beetje op de hoogte te blijven van jullie grote avontuur. Gaaf zeg, een heli-vlucht, mooi om alles vanuit de lucht te kunnen bekijken. Marien, toch maar weer Torremolinos volgende keer, stuk dichterbij...... Ha ha. Waikiki ziet er inderdaad erg toeristisch uit. Ik ben ook erg benieuwd naar de foto''s van de echt ongerepte paradijselijke strandjes en plekjes. Gelukkig dat je nu al schoenen hebt gekocht, stel je voor dat je geen winkel meer tegenkomt;) En dan dat schildpad, wat onwijs gaaf! Dan sta je wel even gelukkig te zijn, denk ik. Nou liefies, geniet geniet geniet! We blijven jullie verhalen graag lezen. Dikke kus, Bert, Angel en de rest x