hanauma bay - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu hanauma bay - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu

hanauma bay

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben gesnorkeld en heel veel visjes gezien!

We zijn vandaag naar hanauma bay geweest. Een natuur reservaat waar je kan snorkelen in een oude krater.
Binnen de krater is een rif ontstaan.
Voor je naar binnen mag ben je verplicht om een film te kijken.
Do not touch
Do not feed
Do not stand on the reef
Be aware of current
Listen to the lifeguard
And.........
Have fun!

de berg af gelopen, spullen gehuurd en klaar om te gaan.
Zodra je het water in gaat zit je binnen no time op het rif.
En de eerste visjes laten zich al snel zien.
Zwart met wit gestippeld, wit met zwart gestreept, groen, zilver, blauw, geel en nog vele andere kleurencombinaties.
We zijn ook de humuhumunukunukuapua'a tegen gekomen ( probeer dat maar eens uit te spreken). Papagaaivissen (Uhu genaamd) en ook nog een visje waarvan we de naam niet weten maar die we echt super schattig vinden. Het is een vis ( wit met bruin) met ronddraaiende vinnetjes. In geval van nood blaast hij zichzelf op. Die laatste is toch echt wel onze favoriet :-).
Na een uurtje snorkelen veranderde het tij en werd de stroming erg sterk, dus terug naar ondieper water en daarna nog even lekker op strand gezeten.

Net wat gegeten bij een diner. Naomi heeft een " heerlijk" blauw drankje besteld, die ze uiteraard na 1 slok niet meer hoeft........ Dus heeft mevrouw mijn roze drankje omgeruild met haar blauwe. Toch maar een colaatje dan!

Morgen laatste dag op oahu, nog geen idee wat we gaan doen. Woensdagochtend weer vliegen en dan gaan we door naar kauai.
Ben benieuwd naar wat dat eiland ons gaat brengen.

Nou wij gaan CSI NY kijken en daarna lekker slapen. Jullie allemaal fijne dag gewenst en ik hoop voor jullie dat het zonnetje zich gaat laten zien.

Erg leuk trouwens om jullie reacties te lezen! Thanx

Liefs

• 17 Juli 2012 - 11:20

Isabel & Robertine :

Aloha dames, jullie hebben weer iets bijzonders gezien/gedaan! Een beetje jaloers zijn we wel hoor :) Noami, dat blauwe drankje kleurt wel beter bij je haar dus eh....volgende keer eerst een foto voor je het drankje van je moeder inpikt! :))

Goede reis naar jullie volgende eiland!

Liefs van ons!

• 17 Juli 2012 - 11:44

Margriet:

Ha marina en Naomi, leuk om elke keer jullie verslagjes weer te lezen, zo te zien( en te lezen) vermaken jullie jezelf wel daar. Ik wens jullie nog heel veel plezier en avotuur, en weer op naar het volgende eiland! Have fun!

• 17 Juli 2012 - 15:54

Craig & Milly:

Klinkt erg leuk die krater, hopelijk heeft Naomi wat kunnen fotograferen onder water? Zij is iig wel goed in de lekkertse dranjke uitzoeken! Veel plezier op jullie laatste dag op Oahu en prettige vlucht naar Kauai! Hopelijk kunnen we weer skypen as weekend?

Veel liefs van ons!