Surfen, raften en snorkelen pffff word er moe van. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marina Niet - WaarBenJij.nu Surfen, raften en snorkelen pffff word er moe van. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marina Niet - WaarBenJij.nu

Surfen, raften en snorkelen pffff word er moe van.

Blijf op de hoogte en volg Marina

24 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

De waarbenjij.nu app is van slag en daarom konden wij niets posten.
Zie ook dat het laatste verslag vanuit Amsterdam zou komen, maar dat is niet waar hoor ;-). Wij zitten nog lekker op kauai.
Nog maar heel even, want morgen vliegen we naar Maui voor onze laatste week.

Eergisteren hebben wij gesurft!!!
En ik moet eerlijk bekennen...... Naomi is een natuurtalent.
Ze is maar 1 keer van haar board gevallen!!! Ik iets van 2 of 3 keer ( kan ook 20 à 30 keer zijn).
Naomi is gelijk helemaal verslaafd en wil nu uiteraard op surfles in Noordwijk.
Wat is het gaaf om te surfen zeg!!! Echt leuke golven hier.
Wel enorm vermoeiend. Na 1,5 uur was ik gesloopt. Had al zere armen van het kayakken, maar na het surfen wilde ze niet meer bewegen zonder pijn te doen ( zielig hè).
Gister lekker ontspannen dagje gehad. Even naar een strandje geweest en later in de middag bij het zwembad doorgebracht.
Kon ook niet veel anders, want mijn bankpassen deden het sinds zaterdagmiddag niet meer.
De Rabo gemaild en sinds vandaag werkt het weer!!! Hulde aan de Rabo :-). Ik kan weer uitgeven!!!!

Vanochtend moesten we vroeg op, want we moesten ons om 6.45 uur melden voor een tocht langs de na'apali kust op een raft boot.
Het zou een uurtje rijden zijn vanaf het hotel, dus wekker netjes op 5 uur gezet. 45 min om goed wakker te worden en een uur om te rijden. Dus...........ik netjes om 5 uur de wekker uitgezet om vervolgens om 5.40 wakker te schrikken. Mijn eerste gedachte was f@#*. Probeer Naomi namelijk maar eens in beweging te krijgen op de vroege morgen dat is echt een onmogelijke taak.
Wonder boven wonder was vandaag anders. Binnen no time stond ze klaar en waren we ready for take of.
Blijkt het maar 40 min rijden te zijn, dus we waren nog keurig op tijd.
Uitleg gekregen over hoe en wat, waar vast te houden etc. en gaan met die banaan.
De heenweg ging heel smooth. We gleden over het water.
Na een paar minuten komt er een manta omhoog uit het water om vervolgens weer snel weg te zwemmen. Daarna 2 mega schildpadden en daarna een groep dolfijnen.
Het waren echt heel veel dolfijnen bij elkaar. Ook hele kleine baby dolfijntjes zwommen voorbij (super schattig).
We zijn wat grotten in gevaren ( de meeste stinken echt enorm) en zijn langs wat plaatsen gegaan waar bekende films zijn opgenomen (king kong, pirates of the caribean 2, jurasic park etc.)
De natuur is daar echt prachtig!!!
Het is een stuk waar je met de auto niet kan komen. Je kan alleen maar per helikopter of boot aan land.
Eenmaal aan land kregen we een lunch en een tour door het gebied. Aansluitend zijn we gaan snorkelen op het rif.
Het is hier dieper en groter dan op hanauma bay het water was ook veel helderder, echt prachtig. Weer leuke visjes gezien!
En dan........ de terugweg!
Inmiddels veel wind en hoge golven. Je maakt dan echt flinke klappers met zo'n boot. Wel heel gaaf. Je moet echt je best doen om op de rand van de boot te blijven. Heb blaren op mijn hand van het touw dat we vasthielden.
Maar wederom wat een ervaring was dit!!!
Zo onwijs gaaf om al die dingen mee te maken en om zoveel moois te zien!!!

Nu lekker op het balkon aan het bijkomen en nagenieten.
We zitten beide wat moeizaam ( hebben zere billen van de terugreis).

De tijd op Kauai is echt supersnel gegaan.
Dit is echt een prachtig eiland..........
Zou graag willen emigreren en zag al een leuk huisje te koop staan met uitzicht over zee.
(nee hoor mam, dit zal ik je niet aandoen)

Morgen op naar Maui.

Liefs

Ps: Ies ik heb je rokje gevonden hoor! Xxx Naomi

• 27 Juli 2012 - 08:38

Marjan:

Hallo Naomi en Marina,
    Zo te lezen zijn jullie lekker in beweging! En wat een andere wereld zeg, wat mooi om dat samen mee te maken. Wat hebben jullie straks een hoop te vertellen en veel nieuwe kleding uit te pakken!!! (ken net in de koffers) Maak er nog een lange en mooie week van en geniet vooral!!! Lieve groetjes Marjan
    ps. Anja heeft een gezonde zoon Timo geboren op 11 juli

• 27 Juli 2012 - 14:24

Anne En Isabel:

heey meiden,
    nou leuk leuk leuk wat jullie allemaal doen en al dat moois dat jullie zien nou geniet ervan want bij ons is het vandaag nog lekker maar morgen niet meer!
    niet te bruin worden he dan ben ik zo wit!
    ik hoop dat jullie nog heel veel moois zien

dikke knuffel uit noordwijk!!