lava - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu lava - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Marina Niet - WaarBenJij.nu

lava

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Goedemorgen allemaal, het is weer tijd voor een nieuw verslag met nieuwe foto's!
Gister zijn we met een helikopter over de vulkanen en watervallen gevlogen.
Wat een ervaring!!!!! Het is echt heel apart om te zien en soms lijkt het wel zilver zoals het erbij ligt in de zon.
We zijn ook over de krater gevlogen waar we de lava zagen kolken. 4 maanden geleden is er voor het laatst een stroom lava uit de krater gekomen.
Tijdens de tour vertelde de piloot een heel verhaal over het eiland. Leuk om te weten.
Zo hebben we geleerd dat het grote eiland uit 5 vulkanen bestaat, maui uit 2 en de rest uit 1.
Na de vlucht zijn we naar het volcano national park gegaan. Daar zie je stoom uit de aarde komen ( volgens Naomi ruikt het naar zuurkool) en is het Jagger museum. In het museum zie hoe het oude geloof dacht over de vulkanen en het uitbarsten ervan.
Als laatste zijn we naar de lavatubes geweest. Dat zijn de gangen waardoor de lava zich verplaatst heeft.
We hebben het hele eiland gezien. Zijn noord over heen gegaan en zuid over terug.
Al met al een leuke informatieve lange dag! Aan het eind zijn we dan ook heerlijk uiteten geweest bij de burger king ;-)

Hieronder weer wat foto's van ons avontuur!

Liefs

• 10 Juli 2012 - 18:43

Craig & Milly:

Wow, erg spannend allemaal! Veel plezier op jullie laatste dag op Kona! Tot gauw vanuit Oahu? Liefs Craig & Milly.

• 10 Juli 2012 - 20:46

Marian:

De Burger King was vast het hoogtepunt haha. :-)
    Leuk om met jullie mee te lezen. Hoe is de temperatuur daar? Kzie Naomi met een trui?
    Wij gaan zo naar bed en jullie zijn net weer begonnen aan een nieuwe dag toch?

Veel plezier weer vandaag
    xx

• 12 Juli 2012 - 10:35

Anke & Jesper:

Hoi Marina en Naomi,

Hier een berichtje vanuit Indonesië! Leuk om te lezen dat jullie je bezig houden met vulkanen. Hier op Java zijn er ook een heleboel!

Morgennacht gaan wij de actieve Merapi vulkaan beklimmen en de zonsopgang daar bekijken. Lijkt me erg spannend!

Veel plezier op Hawaii!

Groetjes vanuit Yogyakarta,